20090812 - lattemorsa, lantismodellen

Jag är på god väg att bli en lattemorsa. Lantmodellen. Jag sitter inte på något trendigt fik med mina väninnor med accessoarerna bebis och bugaboo-vagn. Nej jag är mer en lightversion, en bonnvariant, en lantismodell.
Jag gör egen latte från egen espressobryggare (Födelsedagspresent från Älsklingen. Tusen tack), fyller min Starbuckstermosmugg (Present från brorsans Parisresa. Tack tack) och stoppar muggen i min lattehållare (julklapp från Älsklingen och mycket använd. Superduper.) och ger mig ut på byn. Det än lattemorsan Malla det.

Väl ute på byn finns det några typer man kan råka på. Några av de vanligaste är:
Den rökande utesittaren. (Sitter el står i ur och skur med sin cigarett utanför dörren. Är en mycket social varelse, men som tur är står den oftast och pratar i telefon samtidigt som nikotinet avnjuts)
Den socialt törstande pensionären. (Vanligast förekommande i byn. Man får passa sig för att inte fastna i deras klor, dvs de vet när du går ut och de sitter och lurpassar. Fastnar man får man ofta en dos byskvaller. Det är visserligen inte dumt)
Den arbetslöse/deltidsarbetande/sjukskrivne/föräldraledige. (Samtliga verkar njuta av sin tillvaro. De har projekt på gång och inte så sociala som man kan tro.)
Jobbande bonden/hantverkaren. (Swischar förbi i tid och otid med sin firmabil eller traktor. Måste vara ett
störtskönt  glassarjobb ;-) )

Ne, dax för 11 kaffet, postpromenaden, grismatning och en gnutta sol.

Kramar
Malla

Dagens sämsta: En förbenad huvudvärk som inte vill ge sig. Väderskalle eller den rackarns ägglossningen som är åter?
Dagens bästa: Vakna av en kvittrande unge brevid sig. Oöverträffat.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Haha, du e rolig du Malin. Hoppas allt är bra, han är då så söt eran lille Harry.

Kram å hälsa från oss här borta.

2009-08-13 @ 19:36:55
Postat av: Malla

Åh, tack...



Hälsa alla tillbaks. Ser ut som vi inte råkades nu i sommar. :(

2009-08-17 @ 11:55:22
Postat av: Elin

Kul att läsa dina vardagsbetraktelser :)

Kram

Elin

2009-08-20 @ 10:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0