20090827 - god litteratur?

I min familj är det ca 60% som läser böcker. 30% som läser mer än resten. Det är jag och pappa.
I min pojkväns familj är det 25% som läser, men sällan. Vart jag vill komma med denna uppradning av siffror är till några ord jag hörde igår vid en tillställning. En person som inte läser böcker alls uttalade sig om deckare som skräplitteratur.
Jag hörde endast den meningen av diskussionen då jag satt i soffan och ammade men den har dröjt sig kvar.
Hur kan man som icke-läsare ha åsikter om bra eller dålig litteratur? Skulle vara ungefär som om jag uttalade mig om motorn i nya Forden. Men jag kör aldrig Ford eller ens andra bilar. Har inget körkort.
Det tyckte jag var dålig stil. Jag tog lite illa vid mig. 

Well, well. Alla får väl ha sin åsikt. I vilket fall så läser jag nu "Utan ett ord", Linwood Barclay. Inte superbra men okej. Läste innan dess Nessers "Maskarna på Carmine Street" . Den var bra. Älskar Nessers språk. Älskar Nesser.

Kram
Malla

Dagens bästa: Harry som kiknar av skratt då mamma sjunger. Är det roligt eller illa framfört tro?
Dagens sämsta: Jag är så trött, så trött...




Kommentarer
Postat av: N

2009-08-28 @ 11:24:51
Postat av: Majsan

kommentaren med bara ett N kom från mig, skulle radera men tröck (hmm, sme´backsmål)på enter ist.

Här läser vi också ganska mkt. Fast Håkan lyssnar på böcker, han tycker inte om att bläddra, det är tråkigt...

Själv är jag inne på Mari Jungstedt´s böcker, läser just nu den näst sista.

Ha det gott, kram.

2009-08-28 @ 11:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0