20090831 - sommaren är kort

September imorgon. Sommarmånaderna är över. Jag som skulle hinna med så mycket.
Jag skulle ha så mycket tid över. Då man är hemma och "ledig" bör man ha tid över.
Jag skulle ha hunnit läsa DN varje dag, lyssna på sommarpratarna, gå långa barnvagnspromenader, läsa flera böcker, bli brun om benen, göra sylt och saft, resa runt och semestra, få en perfekt trädgård, baka bullar. Listan är lång.
Jag har mer höstångest nu som föräldraledig än tidigare. Jag inser att detta är sommaren jag fick ledigt innan pension, och vad hann jag med? Ja du, endast en bråkdel av det jag hade hoppats och planerat för.
Jag klagar inte. Missförstå mig rätt. Jag har haft mycket mystid med Harry. Vilket jag får betalt av staten för(om nu 7000:- kan räknas till betalt). Men det hade varit skoj med kanske åtminstone ett brunt ben?!

Sommarkramar
Malla

Dagens bästa: Insåg att Kungsgatan går på SVT imorgon som matiné. Den ska jag se.
Dagens sämsta: Den där malande huvudvärken, vill den aldrig ge sig?
Dagens låt i huvudet: Papa was a Rolling Stone

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch jag har också haft huvudvärk nästan varje dag i tre veckor nu... Misstänker att det är en kombination av dålig sovkudde och spänningshuvudvärk.

Åtgärd: I dag ska jag äntligen gå och titta på en tempurkudde. I morgon ska jag gå på nackmassage.

Å snart ska jag träffa dej :)



Kraam

2009-09-03 @ 12:35:57
Postat av: Malla

Var vrålkul och se dig igen. Var så länge sedan...

Hur har det gått med tempurkudden?



Kramar

2009-09-05 @ 21:21:33
Postat av: Elin

Hej!

Ja det var så mysigt att se dej.

Tempurkudden är bra faktiskt, tur det eftersom den var så j-a dyr.

En tråkig sak som har hänt är att min pappa gick bort i torsdags, helt plötsligt. Känns väldigt jobbigt och sorgligt.



Sköt om dej Malin så hörs å ses vi.

Kram

2009-09-08 @ 09:29:59
Postat av: Malla

Fy vad jobbigt... jag hoppas du mår bra ändå trots sorgebeskedet.

"it was the third of september, a day I'll always remember. That was the day that my daddy died..."



Kramar

2009-09-08 @ 16:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0