20090703 - katten från helvetet

Jag gillar katter. Det gör jag verkligen. Men nu är måttet rågat. En okastrerad hane har vid flera tillfällen gått in i vårt hus och demonstrativt kissat (en gång vad jag sett) på ett tjockt fint överkast samt flerfaldiga gånger "sprutat" rakt bakåt så där som de gör för att markera revir. Idag kom han in igen och gick direkt till maten. Jag lät honom hållas, för han är ändå bror med vår Norpan. Man hoppas ju att deras marskatteri borde gå över, är ändå juli. Han åt maten - kom sedan in där jag satt och strök på ett oroande sätt bakom sofforna. Jag försökte schasa ut honom, jag hann bli riktigt svettig och förbannad på kuppen. Till slut tog jag honom HÅRT i nackskinnet i hallen när han precis var på väg att kissa/spruta mot en fotölj, jag kastade ut honom från verandan. Jävla katt. Jag ansvarar snart inte för vad jag gör.

Är ju 30 grader varmt ute och man måste nästan ha dörrar öppna. Att man sedan har en liten bebis och massor av saker (en del inte alls billiga) på golven gör ju inte saken bättre. Grrr...
Någon som har ett bra förslag till vad man kan göra? Jag tvångskastrerar snart kattjäveln. Eller något värre...

Kram

Dagens bästa: Still to come

PS: Släktingarna var ju riktigt trivsamma...
PS2: Tror Älsklingen gillade hänget han fick, jag hoppas innerligt på det i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0