20090723 - Torsby

I walked down the memory lane...

Järnvägsgatan, Stjärnan, Örnen, Björnidet, järnhandeln, sibyllakiosken, wienerkonditoriet, pizzeriorna, billighetsaffären, Stjerneskolan, elevhemmet, mediahuset, finnkulturcentret, dammen, systembolaget, tantaffärerna. Allt var sig likt.
Ungdomarna åkte skabbiga mercedes uppför Järnvägsgatan. Igen och igen. Det var precis om läsår 1992-93 då jag gick Mediautbildning i Torsby. PuMu. 1 år. Fan vad kul vi hade. Det är runt 17 år sedan nu. Fan vad åren går. 17 år.

Åkte vägen genom Sunne tillbaka. En helt annan känsla där, trots litet så mer puls. Mer modernt. Torsby är kvar i tidigt nittiotal.

Kram
Malin

Dagens sämsta: Ska idag på teater och lämna Harry första gången under några timmar. De timmar han är som kinkigast. Får se hur detta kommer gå. Dessutom träffar han inte farmor och farfar så ofta. Jag är lite orolig.

Kommentarer
Postat av: veronica

Tjenare.....hittade din blogg....kul ide.....Jag har samma känsla, att lämna bort mina barn, och de är lite äldre....känslan går aldrig ur. Jag är ju liksom ett med mina barn. Kram på dig.

2009-07-25 @ 16:53:52
Postat av: Malla

Kul att du läser. :-)

Så det kommer alltid kännas att lämna bort barnen? Men det kanske det ska??



Kram

2009-08-11 @ 21:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0