20090608 - soffliggare

Jag var på Akuten igår. Usch. Jag kände mig som en hemsk, urusel och inte värdig mamma. Jag har tappat mitt barn.
Jag plckade ut mjukliften ur barnvagnen och tog med mig en sovande Harry till vardagsrummet där jag tänkte han kunde få sova vidare medans jag läste lite. Men så gled ena handtaget ur min hand och stackars älskade Harry föll ur mjukliften. Han rullade som över täcken och mjukisdjur ner med en duns på golvplankan mellan kök och hall. Han började gallskrika och jag var så otroligt orolig över att något riktigt allvarligt hänt.
Harry skrek otröstligt i ett par, tre minuter men sedan så lugnade han ned sig och visade tecken på att vara hungrig.
Han fick lite mat och Jörgen kom in i samma veva så jag ringde Sjukvårdsupplysningen och fick rådet att åka in till akuten då han ju är så liten. Endast två månader. På dagen.
Harry hämtade sig bra, visade inga tecken på något. Var nog mest jag som var orolig. Usch vad orolig jag var..
Doktorn tyckte det såg bra ut och att vi inte skulle vara oroliga. Det kändes skönt.

Så om du läser detta Harry, Förlåt, förlåt, förlåååt!  Kram

Jag röstade inte igår heller. Jag hade tänkt poströsta då jag är skriven i Sollentuna, men det blev inte av.  Så jag erkänner. Jag är en soffliggare. Men ofrivillig sådan.

Förresten.
För ett år sedan var jag och Jörgen i New York. Eller på dagen för ett år sedan så kom vi hem efter en veckas strapats. Jag kan skriva mer om NY vid tillfälle. Lovley place. Jag vill dit igen. Men jag får väl nöja mig med Bråne ett tag...

Jag har också lite byskvaller att ta upp, men det får också komma framöver. Nu ska jag och Harry gå och se om posten dykt upp.

Pussar
Malin

Dagens bästa: Hedebyborna, del 6 på SVT Play.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0