20090610 - hjälp

10.27
Jag har förlagt min mobil. Eller tappat. I vilket fall är den inte här hos mig och surrar då jag ringer på den från fasta nätet. Hjälp! Min Samsung Omnia var är du. Jag och Harry får nu ge oss ut i otäckt kalla vädret och leta. Är endast runt 10 grader ute idag och regn i luften, inte mycket till skolavslutningsväder. Inte heller bra väder för mobilöverlevnad.

15.03
Hittad. I en plastficka i handväskan där jag förvarade en förlssningsjournal. Skönt!

Apropå förlossningsjournal. Jag var på efterkontroll igår hos Barnmorskan. Det är ju inte så kul att lägga sig och spreta med benen inför främmande folk även om man som mamma är ganska van. Alltså... nu menar jag inte tillverkningen utan själva utdrivningen. Då visar man upp sig för kung och fosterland i ett helt oansat skick. Tänk. När man väl ska visa det mest heliga ja då har man inte kommit åt eller ens orkat brytt sig att fixa till friseringen, om ni fattar vad jag menar?
Förr tror jag man rakade mammorna, precis som inför en operation. Men jag tycker nog så här med nio veckors distans att det var bra med lite lurv som stoppade blödningar och vattenavgång och annat mysigt. Men ändå. Helt oansat skick. Inte ens en anusblekning hade man en tanke på... 
obs! jag hoppas ironi förstås?
(kom genast att tänka på Henrik Schyfferts show/monolog om 90-talet. Se den. Finns på svt play.)

Hon frågade också om preventivmedel. Jag nobbade. :-)

Kramar
Malin

Dagens bästa: Min lekstund med Harry
Dagens nästa bästa: Grisarna kommer till bodegan



Kommentarer
Postat av: Elin

Fina bilder! Tyvärr kunde jag inte klicka på dem för att få dem större men de ser väldans fina ut ändå!

2009-08-03 @ 14:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0