20090612 - Shopping och en latte to go

Yippie. Jag ska nog få komma ut lite. Okej, nu talar jag inte om en New York trip eller så utan en kort session av handling. Utan Harry. Byte av stol på Coop. Veckohandling på Maxi. En koll på rean hos Polarn och Pyret. Kanske apoteket. Kanske Netto och se om de har billiga bra blöjor. Kanske något mer...
Detta är alltså yippie för mig. Man har inte stora krav som körkortslös mamma i lilla Bråne. Eller jo, men man får vara glad för det lilla. Har jag tur kanske jag kommer ifrån detta beroende av att se lite av omvärlden och att se den genom shopping. En caffe latte vill jag ha också. Det ska jag köpa. Och ta med. Mumma. Vad sa jag nu? Komma ifrån beroendet av omvärlden? Nee, vill man det?

Regnar här idag. Skittrist väder. 13 grader. Var någolunda uppehåll då jag och Harry var ute och hämtade post och matade grisar. Men nu forsar det ner. Bra för potatis och grönsaksland visserligen. Men obra för mig. Vill ju ha det varmt och skönt. Harry och jag ska plaska i liten minibabypool och sussa i skuggan under träden. (Har två träd åtminstone).
Jag ska dricka härsesaft och Harry smaska puppe. Så vill vi ha det. Men det kommer kanske. Hoppas.

Om en vecka är det midsommar. Vad är midsommar för er? För mig är det så klart sill, färskpotatis (har ni hört att en del säger nypotatis?? fan va fel det låter), jordgubbar och nubbe. Viktigt är också tipspromenad och en björkklädd fruktbarhetsymbol i form av en majstång. Harry ska också få en blomsterkrans på huvudet. Det är midsommar för mig.
Nubbe får jag nog stå över som ammande mor. Ska köpa ett gott alkoholfritt vin istället. Det bra:iga med det är att man kan få dricka stora klunkar av vinet. Jag brukar vara så törstig då jag äter, att då smutta på något som alkoholhaltigt vin är inte så bra egentligen. Men nu kan man klunka... gott gott. Egentligen saknar jag inte alkohol alls. Jag ska endast smaka lite vin ibland och så klart sherry och portvin vid tillfällen. Kanske en grogg också när tillfälle ges, men annars ska jag ta det mycket lugnt framöver med alkohol. Fast.. det har jag visserligen gjort tidigare också. Ingen skillnad således. Men det lät bra. :-)

Kram
Malin

Dagens bästa: Harry sov hela natten!
Dagens näst bästa: Jag hoppas på den där "shoppingturen"




Antar jag inte har några läsare. Undrar hur det känns att skriva och veta man har läsare. Skriver man annorlunda då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0