090519 - premiär

Bienvenue, welcome, välkommen...

Jag då i sju akter.
34 år. Sambo. Värmländska. Mamma. Rödhårig. Föräldraledig. Bokmal.
Resten får komma när det kommer.

För sex veckor sedan på dagen födde jag en liten son. Vi enades om namnet Harry. Japp, vi enades. Jag höll visserligen hårt och länge på namnet utan vidare respons från sambon men när sonen väl var född så kände vi båda att "herrejösses, det är ju en Harry". Så blev det.

Efter födseln flyttade jag och sambon (ja, han har ett namn. Jörgen) till Karlstad. Jörgen bor nämligen i ett fint hus som jag nu nästlat mig in i. Det är lite annat än 60 kvadrat i Helenelund, Sollentuna, Stockholm. I alla fall större och lugnare. Jag stortrivs. Planer för grönsaksland, blomrabatter och ruminredning finns. Dock har jag märkt att man inte har många timmar för praktiskt genomförande per dag. Därför blir planerandet där efter. Digrare och digrare. Undrar om ens en bråkdel kommer överföras till verkligheten...


Här kommer ni få följa mina planer, mina praktiska genomföranden, mina dämoner, min son, min familj.. ja allt. Jag ska försöka att inte spara på krutet. Inte heller censurera allt för mycket. Ber därför redan nu om ursäkt om jag med mina ord sårar någon. Se det som att orden är precis som tankarna, men nedskrivna. Så bli inte arga..


Pussar


Bäst idag: Lägenheten blir uthyrd. Till kommunen. Yes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0