090520 - försäkringskassan, bra eller obra?

Som nybliven mor har jag nu mött ett av Sveriges mest utskällda instanser. Försäkringskassan. Jag kan förstå kritiken även om min egna halvringa erfarenhet av den nyss nämnda gått ganska hyfsat. Men jag måste erkänna att informationen gällande minsta lilla är diger, så diger att inte "ens jag" som arbetar med papper tycker det är lätt att fylla i eller ens förstå,
Jag har i alla fall fått betalt för två veckors sjukskrivning ("Prepartus åkommor"), två veckor föräldrapenning i april a 5 dagar/v samt barnbidrag. Härligt. :-) Framöver kommer jag leva på i runda slängar 5000:- i månaden efter att ha betalt det obligatoriska. Det kommer väl kännas men är ändå inte helt osannolikt att klara.
Nog om tråkig ekonomi.

Jag kanske återkommer senare under dagen. Nu blir det dagliga obligatoriska promenad till postlådan med Harry och barnvagn. Bor man på landet får man nämligen inte posten levererad i ett litet hål i dörren.

Kramar

Dagens bästa: Positivt besked från FK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0