20091102 - så var det visst november

Jörgen är några veckor i Umeå och jobbar. Det gör det genast så mycket mer ensamt här hemma. Mörkt utanför fönstren redan vid fyra-femsnåret. Och då menar jag mörkt. Endast grannar åt ena hållet, åt de övriga tre är det svart, svart, svart. Tur man inte är mörkrädd. Jag och Harry och katterna Mauritz och Norpan har det ganska gott ändå. Faktiskt skönt på ett sätt att vara ensam. Jag trivs att då och då vara själv. Jag har inget behov av folk omkring mig hela tiden. Har inte varit själv en natt sedan Harry föddes i april. (så klart har jag alltid H men det räknas liksom inte) Första gången var ett par nätter förra veckan, nu hela denna och hela nästa. Jag kan gå och plocka under kvällarna, behöver inte tänka på att någon ska upp och jobba imorgon. Jag kan då och drösa bäst jag vill. Skönt. MEN, missförstå mig rätt. Jag har mycket hellre Jörgen här. Får bara se det positiva nu då jag och Harry är allena...

Testar just nu i min ensamhet en julmust från Three hearts, Krönleins bryggeri i Halmstad. Jag är lite av en mustsnobb. Gillar de flesta sorter men en del mer än andra. Denna var helt okej, inte så söt. Säkert utmärkt till julmaten.

Nu verkar Harry missnöjd i sin hoppgunga. Får gå och se efter.

Kramar
Malla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0