20091111 - tomten Malla

Nu vet jag vem jag ska tomta för. Det är dock hemligt. Det berättar jag först efter jul, om inte personen själv lyckas luska ut att det är jag, men jag ska ändå inte erkänna. No No. Ho Ho.

Vad snackar jag om undrar ni? (ser hur alla gapar av förvåning och undran, alla mina digra läsare). Jo, det är den s.k. julswappen vilken jag tidigare nämnt. Jag köper 24 klappar a totalt 350 kronor och skickar detta till en person. Denna jag nu fått namn på. En annan person skickar i sin tur 24 klappar till mig, i ett paket då. Sedan öppnar jag en klapp om dagen fram till julafton. Totalt hade 27 anmält sig så jag ska kika lite på samtliga bloggar. Definitivt kommer jag luska och försöka hitta "min" tomte framöver. Så sant som det är sagt. Jag är nöjd med den jag ska skicka till. Det kan jag säga utan att säga för mycket. Mycket nöjd.  :-)

__

Har ett tomtekit a storlek 74 här hemma nu. Ska klä Harry i denna och ta lite julkort. Sedan får den tas fram vid kommande festliga tillfällen. Advent. Lucia. Jul. Mellandag. Trettondag. Fem-tio gånger, sedan är den för liten kan jag tänka mig.
Dyrt PPB, eller vad det heter. Pris Per Bärning. Jisses vad många klädesplagg man torde ha som man använt en, två eller kanske ingen gång. Blir då kanske 500:- för en bärning. Hutlöst. Jag ska börja tänka på detta när jag köper kläder. Kommer jag inte bära plagget så jag kommer ner i en PPB på 10 kronor så ska det kvitta. Om det inte handlar om bröllopsklänning vill säga. Fan vad förnuftig jag börjar bli. Typ vuxen.

Kramar
Malla

Kommentarer
Postat av: elmida.se

Hej hej!

Kikar in via julswappen =)

Jag förstår precis vad du pratar om, 3:e året jag är med nu =)

Ha det gott!

2009-11-11 @ 19:41:10
URL: http://elmida.se
Postat av: M i n d i

Hi.hi.... visst är det spännande. :)

Jätte roligt!!!



Stor kram

M I N D I

2009-11-14 @ 21:43:02
URL: http://mindidagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0