20091124 - hantverkareblues

Jag har fått en son som sover gott. Det är sällan, eller aldrig tidiga mornar. Idag kom en hantverkare för att installera en kamin. Klockan åtta skulle han dyka upp. Åtta!! Så tidigt tänkte jag. Hur ska detta gå. Jag satte klockan på ringning 7.20. (Denna tid känns för mig som ca 5.20 för er andra vanliga knegare som dagligen är uppe i ottan.) Morgondrucken gjorde jag mig kvickt iordning, Harry fortfarande sussande i dubbelsängen.
Det gick ganska bra men jag insåg att snart åtta månaders föräldraledighet gjort mig ringrostig vad gäller vettig uppstigning på morgonen. Att vaka och amma och dalta på nätterna hör inte hit. Det gör man instinktivt ändå.
Äsch, vet inte vad jag ville säga med detta. Så var det i alla fall.

Ska bli förfärligt skönt och mysigt med en kamin. Kanske jag då kommer knata upp i ottan, elda lite och käka frukost där innan lille herrn behagar vakna...
Pyttsan. Dream on Malla. Njut av sovmornar, snart är det slit och släp igen. (det var min tomte på loftet som nyss talade)

Kram
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0