20091010 - Harrydagen

Jag har precis rostat kaffe här hemma. Doftar ljuvligt. (200 grader i 21 minuter). Jag sitter som i en dimma av kafferost. Himmelskt.
Förresten. Jag är som ni kanske vet uppvuxen på landet utanför Karlstad. Inte långt utanför utan runt en mil från centrum. Min mamma och pappa var inte så mycket för att åka in till stan (centrum) vilket innebar att där var man inte ofta. Men jag upptäckte de få gångerna man var där att det luktade lite underligt. Jag trodde det var doften av avgaser. Långt senare insåg jag att det var vid Löfbergs kafferostardagar som doften uppenbarade sig. Det luktade alltså rostat kaffe. Som här just nu.
Inser nu också varför jag trivdes då jag bodde i Sundbyberg. Arvid Nordqvists rosteri luktade hemma. Karlstad.




Harry har namnsdag idag. Grattis sockertoppen! Han har fått ett fint kort på posten från gudmor Anna. Tack snälla Anna (Som själv ska bli mamma runt 1 januari).
__

Läste precis om en 13 årig liten tjej som bloggar i USA och är hur hipp och stor som helst i modevärlden.
Hon är liten som en liten sparv men uppfriskande naturlig och söt. Ingen södersminkad och sönderblonderad 13 åring med modeambitioner a la Sverige. Ni kan läsa hennes blogg på adress:
http://tavi-thenewgirlintown.blogspot.com


Lördagskramar

Malin





Kommentarer
Postat av: Anna J

Grattis Harry!

2009-10-10 @ 21:47:37
URL: http://redligheten.blogspot.com
Postat av: Malla

Tack tack!

Din lilla dotter har inte enbart en dag, hon har en hel årstid! :)



Kram

2009-10-11 @ 13:01:34
Postat av: Anna J

Just nu har hon ett elände, hon har fått afte/förkylningsblåsor i munnen. Nu när hon gråter förtvivlat flera gånger under natten/förmiddagen påminns vi om hur oerhört glad hon annars är. Det krävs rätt musik eller teletubbies för att få henne att le genom tårarna just nu.

Kram från A

2009-10-12 @ 12:57:56
URL: http://redligheten.blogspot.com
Postat av: Majsan

Hallå där, har du Berra smygandes i skogen nu el? Undrar om de får se ngn älg i år?

Kram

2009-10-13 @ 11:33:33
Postat av: Malla

Visst är Berra här och gör skogen osäker. :-)

De har fått tre älgar vad jag hört så lite belöning får han med sig hem.

Allt bra i Dalarna??



Kram



o Anna... måste man stå ut med teletubbies? hmm.. ;)



Kram

2009-10-15 @ 18:39:14
Postat av: Anna J

När jag ser hur kul S tycker att det är med Teletubbies har jag inga problem med att se dem för femtioelfte gången. När hon brände lilla handen i somras (la den på ugnsluckan i Stockholm som, visar det sig, blir vädigt varm) var det Teletubbies och att doppa handen i vatten som tog oss igenom den första och värsta timmen. Du vänjer dig!

Kram/A

2009-10-15 @ 21:53:58
URL: http://redligheten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0