20091015 - julswapp?

Som den själutnämnda julnörd jag är har jag anmält mig till en julswapp:ning. Ett antal likasinnade bestämmer sig för att byta julklappar. Helkul idé. :-)  Jag hoppas jag accepteras trots min ojuliga blogg...
Men vad ska man då göra/köpa och ge bort??

Vi hade tidigare en julklappsbytardag på jobbet men efter ett år av stort missnöje (hörde mest från en person) så lades detta ner. Jag tycker det var urdålig stil att gnälla på vad andra köpt... Alla kan inte ha samma smak eller idéer. Tur är ju det också... Inte blir man väl tex arg på en bror eller far som kanske misslyckats med klapp ett år? Är ju tanken som räknas. Ibland kan nästan en klapp som blev helfel vara något som känns mest i hjärtat. Som tex ett år då pappa köpte mig en handväska som hette madonna (märket). Han visste jag avgudade artisten madonna. Tyvärr var denna väska allt annat än min stil. Det gjorde mig så ont att be få byta varan. Var ju så fantastiskt gulligt av honom att gå in i en väskbutik och köpa en småprålig handväska. Så rart. Så olikt honom.

Apropå jul förresten. Jag har tidigare talat om min längtan efter ikeas julpryttlar. Såg att de lagt upp massor av saker på hemsidan under helgen. När jag sedan kikade i början av veckan så var de borta från webben. Jäkligt underligt, eller hur?

Nu äppelpaj och ikeas vaniljsås.

Kramar
Malin

Låt i huvudet just nu: Spaceman (Babylon Zoo)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0