20091016 - vad har jag gett mig in på?

Nu har jag anmält mig. Ingen återvändo. Spännande.
Dels ska jag julklappsswappa en klapp a runt 100:- (julhuset), sedan ska jag även vara med på en swapp x 24 (julswappen).
Den sistnämnda går ut på att man köper 24 paket (samtliga för sammanlagt 350:-) packar in dem och skickar till den person man blir lottad. Någon skickar då också till mig. På så vis får man ett paket om dagen fram till julafton. Kul. :)

Annars går allt här i Bråne sin stilla lunk. Höstrusk utanför fönstret. Knappt man ens vill gå ut. Harry sover i barnvagnen. Jag jobbar lite med kurssammanställnig och redovisning. Det är lätt att jobba 8 timmar i veckan, har senaste veckor blivit det dubbla så nu kan jag ta det lite lugnt med kanske 4 timmors veckor ett tag. Skönt.
Har ett annat jobb som är mer än heltid. Harry. Han sover inte så mycket på dagarna längre. Han är ju stor nu. Halvåret. Han gillar sin halvårspresent hoppgungan. Han kvittrar av skratt då han sitter i sitt platsflygplan i dörrkarmen mellan hall och kök. Hopp hopp och snurr snurr. Dessutom hoppar han då man håller honom i knät. Det blir starka ben det.

Var sista dagen att söka till högskola/universitet igår. Jag har läst många år men inte blivit något "på riktigt". Jag skulle verkligen vilja studera ett helt program. Men, men.. studera heltid utan pengar i flea år går bort. Får väl bli någon deltidskurs. Sökte faktiskt journalistik på deltid. Vore skitskoj att lära sig skriva lite bättre (eller vad man nu får lära sig). Jag läste media en gång i tiden men gav upp den "karriären". De som fick jobb var 1. de snyggaste 2. de mest "på". Jag är inget av de två. Är säkert det samma idag, men det kan vara skoj att läsa i vilket fall. Om det nu ens blir så.

Fredagskramar
Malla

Någon som kommer ihåg låten Jackie med Blue Zone, den rullar nu i mitt huvud. Underligt val, måste vara 10 år sedan jag hörde den senast...



Kommentarer
Postat av: M i n d i

Vad roligt att du vill vara med. :)

Jag har precis mailat dig!



Kramis

M I N D I

2009-10-19 @ 15:27:14
URL: http://mynumbertwo-mindi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0