20091023 - klockan framåt en timma, eller var det bakåt?

I helgen byter vi till vintertid. Vi stämmer tillbaka (in) utemöblerna, alltså ställer vi tillbaka klockan. Så är det ja. Men blir det då ljusare på morgonen och mörkare på kvällen eller blir det tvärt om? Alltid är det något med detta sommar/vintertidändrandet som ställer till det i hjärncellen. Men jag tror vi drar bak klockan, morgonen blir ljusare och kvällarna mörkare. Det är vad jag tror. Jag kan ha fel.

Idag var jag, mamma och lilla Harry på Blomsterlandet. Skulle köpa något till min mormor som vi alla ska hälsa på i Karlskoga under helgen. Det blev en fin orange utekruka med ljus ljung. Jättefin. Till mig själv och min familj blev det ursnygga krukor x 2 som det stod merry christmas på, traditionell ljung, en påse Ahlgrens rattar (som Harry prasslade glatt med under shoppingturen) och en reafikus. Inte någon stor händelse i våra liv, men en händelse ändå. Det är vad vi gjort utöver det vanliga idag. Hur ser en dag ut då på ett ungefär?

06.00  Harry brukar vrida oroligt på sig och får då snutte. Han somnar gott igen.
07.00  Jörgen upp. Harry brukar få mer snutte. Sover mer.
08.00  Mer snutte. Sover ett tag till
09.00  Harry brukar vakna. Vi myser i sängen ett tag.
09.30  Går upp och klär på oss, Harry badar.
10.00  Frukost. Harry sitter i babysittern och tittar på.
10.30  Mamma surfar och läser lite. Harry börjar snart säga ifrån..
11.00  Grötstund till Harry
11.15  Harry hoppar i hoppgungan, Mamma jobbar lite eller tvättar eller dyligt.
12.00  Dax att göra sig i ordning för att gå ut. Luftar oss. Hämtar posten. Matar grisarna.
13.00  Hemma igen. Harry sover ett tag till, Mamma går igenom posten, tar kaffe, jobbar lite
14.00  En bra dag sover Harry tills nu. Han får nu varm mat.
14.30  Hoppgunga för Harry eller bus på golvet eller bus i mammas knä.
15.30  Harry får lite snutte.
16.00  Harry somnar en liten stund. Mamma fixar mat.
17.00  Pappa kommer hem. Mat för såväl gammal som ung.
18.00  Pappabus
19.00  Harry får lite snutte, somnar till lite
20.00  Harry busar med pappa
21.00  Harry får lite snutte, somnar till lite
22.20  Sportnytt slut. Alla drar sig uppåt mot nattning. Pappa läser Harrys nattsaga.
23.00  Harry sover. Snart sover även mamma och pappa.


En dag i det stora hela. Fungerar utmärkt för oss. Just nu. Vad socailstyrelsen säger om detta vete tusan.


Fredagsmys på er alla

Malla


Kommentarer
Postat av: M i n d i

Hej hopp!



Hi-hi... jag tänker på samma sätt som dig med vintertiden... om utemöblerna. :) Då är det lätt att komma ihåg. :)



Nu har jag en tävling på JULSWAPPEN. :)

http://julswappen.blogspot.com/



Kramis

M I N D I

2009-10-27 @ 10:58:21
URL: http://mynumbertwo-mindi.blogspot.com/
Postat av: Majsan

Fick du min inbjudan?

2009-10-29 @ 12:16:08
Postat av: Malla

Hej Majsan!



Nee, skicka gärna igen... för du menar till din blogg va? Fick en för ett tag sedan men den har väl gått ut då det är en månad de håller.



Kram



2009-10-30 @ 17:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0