20091031 - tiden går så fort

Blev lite sur på 1. mig själv 2. recencent av boken Halva liv i Expressen. Har börjat läsa Mats Strandbergs bok, tycker den verkar mycket lovande. Googlar fram en recention från Expressen. Dumma dumma Nils Schwartz drar hela storyn. Korkat av både honom och mig. Varför läste jag den...
Men, jag ska ändå så klart läsa klart boken även om jag nu till stora delar vet vad som komma skall.
Min gamla kompis och Harrys gudmor, hon läser inte ens baksidor på böcker då de kan förstöra storyn. Så illa är det inte med mig. Måste ju veta vad man väljer läsa också. I Annas fall så läser hon inte mycket, endast sådant andra säger hon måste läsa. Då kanske man kan skippa baksidorna...

Sista oktober idag. Advent om en månad, nyår om två. Jag börjar jobba heltid om fem. Otäckt. Men sådan är verkligheten, man kan inte gå i en föräldraledigbubbla hur länge som helst.
Alla helgona idag också. Jag ska inte göra något mer än tända marschaller, ljus och annat omkring mig. Dricka alkoholfritt vin och titta på upplösningen av DVD:n Tillbaka till Eden. 80-talsnostalgi. I like it.

Nu kommer Harry och Jörgen. Back to life, back to reality.

Kramar
Malla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0