20090905 - lite ont och lite gott

Var i Stockholm, mitt andra hem, här om dagen. Åkte 6.35, hemma 22.15. Längsta tiden jag varit borta från Harry. Men det gick bra. Var i ärlighetens namn ganska skönt med några fria timmar. Inte för att jag var så superfri. Möte från 9-14.30, sedan på jobbet och hälsade på och fixade lite. Sedan in till stan igen för att ta en timmas shopping innan tåget gick åter. Blev en lagom dos av frihet, stess, avgaser, jobb, shopping och mjölkstinna bröst.

Apropå det sistnämnda:
När tåget var i Kristinehamn, dvs nästan framme ja då blev det plötsligt ett stopp. Tåget framför hade problem pga det blev vi lite försenade. Gissa om jag då hade sprängande bomber framför mig. Visst hade jag pumpat ur mig några gånger under dagen men nu var det inte läge för det. Istället var bopparna stora, ömma och stenhårda. Tänkte jag på Harry så började det sticka i dem. Gjorde så ont. Jag gick och hämtade ett ex av Kupé hos stolsgrannen, när jag satte mig igen så slog brösten emot stolen framför. De var liksom ivägen, jag hade inte ens koll på vart de slutade uppenbarligen. Den lilla smällen gjorde också så ont. Aj aj. Hoppas ingen såg min osmidighet.
 
Apropå det näst sistnämnda:
Shopping. Jag hade i åtanke att köpa Body Shops Morotscreme som de nu tar in igen lagom till något jubileum. Hade också tänkt handla anteckningsböcker från Pocketshop. Ja, ni känner till min passion för dessa om ni läst tidigare blogg.
Nu blev det inget dera. Morotscremen kommer först 22 september, pocketshop hade slut på anteckningsböcker. Men jag lyckades ändå gör av med runt 1500:- på en timma. Det blev två kjolar på Indiska, tre pack tvålar på Lush, rouge och rougeborste och läppstift på Body Shop, folsyra, alvedon, barnsalva och nagellacksremover från Apoteket, en edt från Åhléns samt två glassiga brittiska modemagasin från Pressbyrån. Även en stor latte från ett fik vid Centralstationen. Pengarna rullade. Tur jag mest befinner mig i Bråne, eller snarare så rullade dem för att jag för tillfället inte befann mig i Bråne... eller hur tänkte jag nu?

Apropå det näst, näst sistnämnda:
Jobb. Var och hälsade på hos kollegorna på akuten. Var faktiskt jättekul att se dem alla. Jag trivs ganska bra på mitt jobb egentligen. Även om jag trivdes bättre fram tills för ett år sedan eller så. Varför kanske jag berättar vid tillfälle. Inte nu. Mina kollegor på sekretariatet och även många av de läkare jag har att göra med är så snälla och mysiga. Jag och Harry fick presenter också från Elin och Kristina. Både dop, födelsedags och "sova över"-present.
Jättegulligt. Jag får leverera bildbevis framöver på hur Harry uppskattade såväl liemans-valross som regnbågströja.

Apropå de tre förstnämnda:
Frihet, stess, avgaser. Att vara ifrån Harry i ca 18 timmar är ingen lek. Men det gick som sagt bra. Man kommer snabbt in i livet som det brukade vara. Jag var i nästan ett dygn den Malin jag var för 5 månader sedan. Barnfri, storstadsboende och relativt bra inkomsttagande. Det var då. Men jag har det bra nu också. Mycket bra. Även om jag kände mig lite som "lantisen från landet" då jag skulle ta SL bussen till KS. Jag är van att ha SL-kort, nu skulle jag köpa e-biljett. Hur faen gör man det... men det gick. Man kom också snabbt in i Stockholmsstressen. Även om jag inte tyckte den var så farlig. Var kanske jag som var lugn i mig själv. Mest iaktog de andra som virrade runt på stan och skulle vara så coola med sina perfekta kläder. Jag tog under onsdagskvällen fram några trista paltor från garderoben med ett gråtande barn i bakgrunden som inte gav mig en chans till att färgmatcha eller stilfixa.
Avgaser har jag ingen kommentar till.

Kram på er
/Malla

Dagens bästa: Lördag, är en speciell känsla ändå.
Dagens sämsta: ??
Dagens "låt i huvudet": Hjulen på bussen rullar runt, runt, runt...
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0