20090907 - möt en sju år yngre Malin

Kom på igår kväll att jag har kvar min gamla blogg, eller dagbok som det hette då (Bloggordet var ej känt), på Lunarstorm. Jag skrev ganska ofta mellan 2002-2004. Då jag var 20-something, singel och ibland ganska ledsen och ensam. Ska se om man kan försöka få över dem till en annan blogg, eller kanske helt sonika spara eller varför inte beställa som bok (finns ju möjligheter för det numer via ex Vulkan). Sparas ska dem åtminstone.

Skickar här med de fyra första inläggen.
_______________________________________________________________________

20020529
Ons 29 maj 2002 17:49
Övrigt, 20 läsare totalt

Jag har mycket på hjärtat egentligen. Men då jag knappast mår bättre av att dela med mig av mitt innersta till en hel cybervärld så håller jag det för mig själv. *skratt* Bra början på en relation till denna virtuella dagbok. Lika bra och lägga ner.. :(

Men lite ytligt snack kan ju få slinka med..
Min bror fyller år idag förresten, 24 närmare bestämt. Adde ponken. Han e goo han. Det är alla mina bröder förresten, alla på sitt egna sätt. Kanske man skulle åka och hälsa på dem i helgen, om jag nu inte få besök från Skåne. Men det tvivlar jag starkt på....
Aja!

Slutsats: Bröder e bra

/M
____________________________________________________________________
20020531
Fre 31 maj 2002 18:57
Övrigt, 14 läsare totalt
Nu är jag förbannad. Det är inte ofta. Jag trodde faktiskt högre om människorna. Hur kan man vara så falsk och feg. Dessutom mot någon man inte ens träffat. Detta övergår mitt förstånd. Jösses vad jag slet mitt hår över mitt X som var så ärlig så man fick dåndimpen. Men det är att föredra mot någon vars ord inte är sanna för fem öre.

Aja, med andra ord så fick jag inte besök från Skåne. Ingen förlust tydligen.

Slutsats: e arj

____________________________________________________________________
20020601
Lör 1 jun 2002 10:02
Övrigt, 17 läsare totalt
Jag drar till Karlstad idag. Hade ju tagit ut en semesterdag på måndag. Lika bra och åka iväg då, orkar inte gå på mina ynka 20 kvadrat och trampa ytterligare en dag. Eller man kanske skulle dra till jobbet ändå? Nee, de kan gott få känna hur mycket de får att göra då Malla inte e där... :)

Apropå gårdagen där, så är jag fortfarande arg och förbannad och besviken. Ett beteende man bara inte kan acceptera. Hoppas han mår 1000 ggr sämre än mig. För gör man något sådant så är man inte helt vid sunda vätskor. Nog om det. Inte ens värt att ödsla energi på.

Ah, jag ska få krama min Randiiiii idag. Tror hon fått fyra små bebisar. Men de ska vi tyvärr avliva. Sån’t e livet. Kanske ska tillägga att Randi är en katt. Bonnakatt med stoooora bergstassar.

Slutsats: Krama, inte hata.

/M
_________________________________________________________________________
20020602
Sön 2 jun 2002 17:01
Övrigt, 17 läsare totalt
Fan, Bråne är idealet. Det enda man hör är en avlägsen gräsklippare, en katt som jamar, fåglar som kvittrar, vinden som susar. Perfekt. dessutom så kan man bygga ett hus här till samma summa som en etta i Stockholm kostar. Man kan ju undra om det är jag som är dum som inte flyttar tillbaka? *de behöver man iof inte fundera länge över* Hehe.

Kanske bäst och sluta. Sitter ju och utnyttjar brorsans sprayabbonemang.

Slutsats: Allt har sitt pris

/M
___________________________________________________________________________


Det var Malin anno 2002. Jag kommer ihåg händelsen och besvikelsen. En kille från nätet skulle komma över till Stockholm och hälsa på. Han dök dock aldrig upp samt stängde av telefonen och gjorde sig onåbar. Det var tredje gången han ballade ur. Första gången hade han varit med om en bilolycka och kunde inte komma. Andra gången hade han inte råd, tredje gången dök han inte upp. Jag är så här i efterhand stärkt av händelsen samt även jävligt glad över att jag aldrig träffade honom och föll i en mytomans famn. Jävligt glad över det.


Kramar
Malla


Dagens bästa: Min gamla lunarblogg
Dagens sämsta: Harry har en förkärlek att skrika i vagnen just som man är på toa, talar i telefon eller liknande
Dagens "låt i huvudet"(soundtrack of the day): faktiskt ingen...

*****
Idag fick Harry smakportion av potatismos a la Malla, en liten smakis också av mosad avocado i moset samt sedan en sked med Äppledryck för barn.
Han smaskade glatt i sig allt. 5 månader idag förresten. Grattis hjärtat!


Kommentarer
Postat av: Majsan

Hallå där....angående Harrys skrikandet då du ska göra ngt, så är det bara att vänja sig. De har en inbyggd radar. Här hemma kan de vara helt inne i sina lekar, men så fort jag tar i luren så börjar de låta som värsta odjuren...el behöver gå på toa osv.

Kram från ett regnigt Sme´backen

2009-09-07 @ 19:06:46
Postat av: Malla

Hmm, de är då luriga. Kan de inte ha en "ta det lugnt"-radar istället vid dessa tillfällen... ;-)



Allt bra i Smedjebacken?? Snart dax att se Berra här för älgjakt.

Kramar

2009-09-08 @ 16:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0