20090908 - förevigad

Var i Kil för att fota lillkillen idag. Mamma skjutsade körkortslösa mig och Harry. Väl på plats hade jag glömt påsen med dopklänningen. Mamma fick snabbt åka hem och hämta. Under tiden tog vi naken-på-fällen foton av lilla H. De blev jättebra. Sedan dax för de mer seriösa bilderna, då var lillen mer svårflörtad. Fick bli en tutteslick och liten biltur för att sussa innan vi tog de sista. Men de blev bra, alla fotona. Imorgon igen ska vi dit för att titta på resultaten. Skoj!

Hittade en liten affär på Storgatan som hette Gammalt och nytt. Där sålde de bla barnkläder, märket Name It. Blev en vinteroverall, ett par mjuka gråa byxor, en scarf och ett par strumpor för 420:-. Jag känner mig nöjd.
Lustigt att man ofta hittar saker att handla på mindre ställen, kanske är det inte fullt så utplockat, kanske nöjer man sig då med det som finns, kanske tar de in enbart bra och säljbara saker... ja, jag vet inte varför. Stämmer gör det i alla fall. Låter förresten som jag shoppar mest hela tiden. Så är inte fallet, det tillåter inte min ersättning från Försäkringskassan. Man måste äta och leva också. Sägs det.

 Dagens inköp. Från Kil.

 Gott så in i vassen.

 Där kom han också.

 Mitt turkosa nagellack, har inte bestämt mig för om det är snyggt ännu.

Kramar
Malla

Dagens bästa: Fina, fina Harry på dop och nakenfotograferingen
Dagens soundtrack: It was the third of september. Igen.
Dagens doft: Bergamot på hela mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0