20090913 - hur kan man säga något dyligt?

I mina mörkaste stunder tänker jag tillbaka på elaka saker människor sagt till mig. Orden har sårat som taggar, nej, spjut i hjärtat. Ändå verkar jag vilja vårda minnena. De kanske ger en slags styrka ändå. På ett sjukt, skruvat sätt...

Några av dessa korkade ord som mina öron och kropp lidit av är:

"Du skulle bli en perfekt flickvän om du åt Kellogs special K"
Detta sagt av en kille jag strulade med en period. Kellogs special K-reklamen rullade på TV och en kväll på krogen då han visade mer intresse för min kompis än mig sade han dessa ord.
Jag blev paff och ledsen men visade inget. Först efteråt kom jag på, vad sa människan egentligen? Skulle man börja banta för en sådan persons skull. Never ever.

"Stackars dig som får dra stora tjocka Malin"
Sagt av min styvfarmor då jag och en kompis drog varann i pulka. Jag var max 12 år och hade väl börjat förstå att jag var större än min kompis. Men de här orden kändes så elaka. Speciellt då de kom från en vuxen. Kommer ihåg att min kompis blev ställd och försökte avdramatisera det hela. Jag förlorade min respekt inför denna kvinna efter detta.

Nu handlar de två exemplen om mitt utseende. Ni uppmärksamma kanske kan tycka/tro att jag har hang-ups gällande detta. Så är inte fallet. Skulle vara en omedveten sådan i så fall. Visst, en fit kropp vore väl nice. Men då skulle jag också vilja ha blont hår och gröna ögon och långa fina fingrar och vita tänder och persikohy. Nu är så inte fallet. Jag är den jag är. Kanske pga dumma saker folk sagt och gjort mig.

Kramar
Malla


PS: Om jag till någon av er sagt elakta ord ber jag här tusen gånger om ursäkt. Definitivt inte min mening.


Kommentarer
Postat av: Anna J

"jag tänker inte bli en perfekt flickvän, du är bara en fling"

2009-09-14 @ 22:41:34
URL: http://redligheten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0