20090921 - en dag i mitt liv. Jag heter Malin.

Dagen i bilder och punktform.

* Glömde avboka månadens bok, och vad kom. Jo, en bok av Bodil Malmsten (någon jag inte läst då hon inte verkar vara så kul enligt min okunniga åsikt) där hon hyllar anteckningsböcker i en bok i just anteckningsboksform. Den måste jag behålla. Ni som läst min blogg har kanske sett tidigare inlägg där jag vurman för just anteckningsböcker. De är för mig starten på allt nytt.
Jag har förresten beställt en personlig almanacka. Den borde komma när som helst. Behöver få lite stuktur på tillvaron och skriva upp mina arbetade timmar på annat än lösa lappar (som försvinner eller läggs i någon hög. Återvinning eller "ta tag i-hög" är de vanligast förekommande i detta hem).


* Harry har allt mer börjat äta mat. Med glad aptit sväljer han allt från rotfruktspuréer till fruktmos. Eller heter det fruktpuré och rotfruktsmos? I vilket fall, en sak känns lite konstig. Man mosar låt oss säga morot och får den lite lös. Vad gör jag sedan, jo, jag tar fram ena bröstet och börjar handmjölka. I köket. Det känns tokigt. Man hoppas ingen ser. Kossan Malla.



* Har nu skickat ut tackkorten gällande Harrys dop. Han är så söt på bilden. Lik mig som liten säger de. Inte undra på han är söt. Hoho, som tomten säger.
  


* Var i New York för ungefär ett år sedan. Köpte där Dean and Delucas SOHO blended kaffe. Jag svor för mig själv då jag kom hem och insåg det var hela bönor. Därför har paketet stått. Nu hittade jag det nyligen och blev superduperglad. Har nu en espressomaskin som maler hela bönor. Dricker därför SOHO coffee här om dagarna. Lite lyx bland vardagens soppåsar, flugor, smutstvätt, bajsblöjor och annat småtrist.



* Denna helg var åkern här bredvid riktigt trivsam. (Vi har åker på två, nästan tre sidor om tomten) Den var nytröskad och all halm var borta så man kunde gå på den. Jag och Harry tog lagom skumpiga promenader. Såg vårt och grannarnas hus från en annan vinkel. Kunde dessutom palla goda Åkeröäpplen från Georg o Karin. Hehe.
Men nu är dumma arrendebonden framme och plöjer upp vår braiga promenadmark. Grrrr.  En helg fick vi.

 

Det var denna dagen. En dag i mitt liv. Jag heter Malin.
Kramar


Dagens post: La Redoutereklam, DN-räkning, Jotexreklman (julprylar i, så den gick inte direkt i sopen), DN, NWT, Foton från Fujidirekt samt Månadens bok. Jörgen fick en sotningsräkning, den ger jag med varm hand till honom. Killgrejer liksom ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0