20090925 - bok o prat

Har börjat läsa Blonde av Joyce Carol Oates idag. Har länge sneglat åt den. Hört mycket. Nu ska det ske. Hoppas jag. Jag är nämligen bra på att börja på böcker, sedan kanske de inte känns så bra då avtar intresset och jag lägger undan dem.
Senaste boken jag lade undan var Hypnotisören. Ni vet sommarens stora litterära snackis. Jättekonstigt språk periodvis. Jag vill att det ska gå lätt att läsa. Vara kul. Inte tvinga sig igenom. Då kan det kvitta.
Läste ut Läckbergs nya bok här om dagen. Den är lättläst, nästan för lättläst. Kul underhållning. Skulle nästan vilja att hon gjorde mer djuplodande delar. Men det kanske kommer.

Har ni förresten varit med om att någon vill låna ut en bok tilll er. En bok som står som nummer 10, 20 eller 50 bland er läsprioritet. Men man har inte hjärta att säga detta... "hmm, ne den boken tycker inte jag verkar vara så kul." Det ska jag lära mig att våga säga. Inte fega. Har nu Obamas memoarer här som en granne lånat ut. Detta pga min feghet. Jag borde tvångsläsa och stå mitt kast.

Nog om litteratur.


Tänkte på en sak här om dagen då jag talade med en läkare från jobbet. Jag reagerade på vilken utpräglad stockholmska han talade. Då insåg jag att jag nog varit i Värmland ett bra tag. (För länge?) 
Jag tänker inte heller längre på att det talas värmländskdialekt omkring mig. Man blir snabbt van. Mormor sade till mig då jag "flyttade" hit igen för föräldraledigheten att det var bra jag kom hem. Jag hade ju börjat prata värsta stockholmskan. Hahaha. Tror jag numer skiftar dialekt beroende på vem jag pratar med, eller åtminstone skärper till mig då jag talar med en utomlänare.

Dagens tre
1. Önskar jag vore på Bokmässan
2. Önskar jag hade fått lön, får visst i efterskott numer
3. Kommer inte på..  Harry vrÅLAR i bakgrunden

Kramar
Malla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0