20100208 - mad men och tokiga fruntimmer

Det är inte alltid ett paradis att vara mammaledig med en 10-månaders son. Går jag in i ett annat rum kommer han krypande efter. Ibland stortjutande. Som om jag skulle försvinna för evigt.
Ska vi byta blöja så vrider han sig som en jagvetintevad och det hela slutar ofta med storgråt då mamma försöker hålla still honom. Många gånger hamnar blöjorna liksom lite på trekvarten. Hinner inte med att sätta dem rätt. Det är ingen lek. Jag börjar i ärlighetens namn längta till jobbet. Att få gå iväg som en fri kvinna och göra "vuxensaker" och få använda hjärnan lite. Men tids nog är man åter på arbetet. Man får njuta av barnledigheten så mycket det bara går. Ska vara hemma sex månader till. Passa på som sagt. 

En bra sak (finns faktiskt gogol bra saker med att vara hemma med Älsklingen) är att samtidigt som Harry kräver att jag ska sitta med honom på golvet så kan jag titta på ännu ett avsnitt av Mad Men på DVD. Mysig serie. Börjar dock ta slut på avsnitt. Vem ska jag ersätta Don Draper med?

Nu ska här göras den dagliga postritualen. På med overall (inte populärt) och vinterutstyrsel. Ut i snön (populärt). Hämta posten (neutralt) och ta en barnvagnssväng (populärt, oftast Zzzz vid detta laget). Sedan in och hälsa på sjukskriven pappa/morfar (populärt). Kaffe och lite allmänt snicksnack om devalvering och världen i stort.

Då var det dax. Overall på. Lugn Malin, lugn.

Kram
Malin

Kommentarer
Postat av: Anna J

Jaaa! Tack för att du lyssnar på dina fans! Kram från Anna

2010-02-10 @ 09:22:39
Postat av: Majsan

Känns igen, men det går över, tror jag. Overallen är inte alltid poppis, speciellt inte kl 7,30 när vi ska följa Oskar till bussen. Blöja har hon fortfarande men pinkadet sker 8 av 10 ggr på toa/potta. Å vi har ju upandgo, mkt smidigt!! Kram

2010-02-10 @ 11:50:33
Postat av: Elin

Tjenare tjejen!

Trååkigt att du inte kommer tillbaka i april!!

Kan du inte komma å hälsa på nån gång iaf?

Vi kan ju gå iväg å luncha typ till matsalen i fall du inte vill

prata med precis alla, och svara tjugo ggr på när du kommer tillbaka.... Ja, det är ju jobbigt att vara populär ;)

Kram

Elin

2010-02-17 @ 20:34:15
Postat av: Malla

Åh vad skoj med kommentarer. :)



Anna. Vad gör man inte för sina fans.. ;)

Handcremen jag fick är superbra förresten. Har jag sagt det?? 1000-tack!



Majsan. Mmmm, gott att höra det går över. Jag kan känna mig lite låst och irriterad på allt ibland men när Harry ler då smälter man direkt. :)



Elin. Tror inte jag är så populär längre. :) Jag är verkligen sugen på att åka och hälsa på (OCH visa upp). Blir det inget via jobbet så kan jag höra av mig så kan vi träffas på stan. Är kanske så att man åker upp över en helg...



Kramar

2010-02-22 @ 15:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0