20100601 - It's been a while since my last confession

Tiden går. Man hinner knappt med fast man borde. Ett år av föräldraledighet har gått i raketfart, ett halvår till kommer gå ännu snabbare och jag har redan nu ågren över detta. Jag skulle ha hunnit med så mycket. Skulle ha läst, städat, rensat och inrett. Men vad fan. Det blir väl gjort förr eller senare. Eller inte.

Sommaren har kommit till Värmland, Karlstad, Bråne. Jag visar mina likbleka ben för första gången idag. De är bedrövliga. Håriga, grisrosa och knappast modellslanka. Men de fungerar och är mina. Knäna har redan hunnit bli solbrändröda. Fantastiskt. Vet inte om så mycket egentligen har hänt sedan sist jag skrev. Skulle vara att Harry går och kryper upp i soffor och sådant. Han är en livlig gosse. Min lilla ögonsten.

Nu kan jag väl också outa att det är min kära storebror M som ska bli pappa igen. Tredje gången. Det känns hur kul som helst. Dessutom för Harrys skull, att han får en kusin som bor i samma lilla by. Bullerbykänsla. Apropå bullerby så kom jag att tänka på bullar. Undrar om jag kommer bli en bullmamma i ordets rätta betydelse? Ständigt nybakta bullar och hemmakokt saft på lut? Ärligt så tror jag att böcker slukar mig för mycket för det. En ledig timma går åt till läsning, inte bakning eller trädgårdspåtning eller liknande. Vi får se. Tiden får utvisa. Kanske blir jag en curlingmamma? Njae...

Nu ska jag njuta av första sommarmånaden.

Pussar
Malla

PS: krasse, vallmo, malva, luktärt och solrosar har såtts.  Visst kommer det här bli vackert?  Ett par kapitel i Nessers nya bok fick vänta några timmar...

Kommentarer
Postat av: Anna J

Välkommen tillbaka Malin!

2010-06-05 @ 22:33:39
Postat av: Malin

Tack snälla rara söta Anna

2010-06-12 @ 13:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0