20100612 - dags för en ny anteckningsbok

Jag har fått ett nytt jobb. I Karlstad. Kommer därför säga upp mitt arbete i Stockholm, även lägenhet och allt som hör där till. Nu blir det till att bosätta sig i Värmland på riktigt. Känns så enormt skönt. Jag är så glad. Mitt arbete kommer bli som chefssekreterare vid Barn- och ungdomspsyk här i stan. Vilket lämpligt ligger huset bredvid Jörgens arbetsplats. Otroligt hur allt kan gå, att det löste sig...
Det är inte med lättnad jag säger upp mig, har trivst så bara i Stockholm. Men nu är det kapitlet urläst och nu börjar ett nytt...

Ett nytt kapitel, en nystart, en ny anteckningsbok (ni som läst tidigare inlägg vet jag menar med anteckningsbok).
Ser mig själv hur jag nyekiperad glider in på nya arbetsplatsen. Dekorerar mitt rum så det ser fräscht och fint ut och hur mitt nya skrivbord är så där lagom städat. Det ska ju synas att man arbetar också...  Haha, troligen blir det samma rot och högar som tidigare, men man kan ju hoppas och försöka... 

Nya decenniet har börjat.

Puss
Malin

Kommentarer
Postat av: Majsan

Grattis till det nya jobbet!! Vad skönt att pusselbitarna hittat rätt. När ska du börja jobba då? Här jobbar vi två veckor till, sedan är det ledigt i 6 respektive 8 veckor. De två sista ska jag skola in Sigrid på dagis. Ha det bra, kramen

2010-06-13 @ 18:04:44
Postat av: Malla

Tusen tack Majsan för gratulationen!

Jag börjar jobba 9 augusti, sedan blir det Jörgen som får axla "passaHarryrollen". Så dagis blir det till våren eller kaaanske efter nästa sommar. Vi får se. :)

Är det första gången för Sigrid på dagis?



Hälsa!

Kram

2010-06-13 @ 20:38:34
Postat av: Majsan

Vad skönt, i stort sett hela sommaren kvar med ledigt. Ja, det blir debut för Sigrid på dagis. Då är hon drygt 2,5 år. Blir ju tre i december.

Vi har börjat förbereda, talar mkt om dagis så nu säger hon att hon ska vara där när mamma å pappa jobbar å att vi hämtar henne när vi jobbat klart, sötungen. Oskar kommer att få gå på fritis några eftermiddagar i veckan också. Det sköna är att Håkan lämnar barnen till 8 när vi jobbar dag bägge två så det blir inga tidiga dagar för dem iaf. Kram

2010-06-16 @ 10:19:58
Postat av: Anna J

Grattis till chefssekreterarjobbet, kul att veta vad det är du lämnar oss för!

Dagis kommer säkert att gå jättebra (men säg "förskolan" till pedagogerna om de inte själva säger dagis ;) ). Sommar pratar om dagis fast hon inte varit där på ett antal veckor (Stockholmsjobb för mig, sen sjuk, nu semester). Senast ikväll när jag la henne ställde hon sig upp i sängen och sa "mamma! Dagis!" och hon pratar om de andra barnen och favoritfröken Annelie.

Kram från Anna

2010-06-22 @ 23:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0