20100303 - gallsten och fan o hans moster

Jag hade gallstensanfall i natt. (Obs! Jag har satt diagnosen själv). Det var vidrigt. Har haft det två gånger tidigare i mitt liv. Nu ska det fan inte bli en fjärde. No fu**ing way. Det var hemskt. Värre än förlossningsvärkar. Nästan. Vid förlossningen får man iaf ut något för besväret. Vad får man nu? En sten i urinen om man har tur.

Harry blev superdupermegaotroligt ledsen igår när jag hade det som värst. Var väl lite därför han var kinkig antar jag. Man orkade bara inte ligga still och amma vilket han tydligen ville mest i hela världen just då. När värken blev lite snällare försökte jag amma honom igen och då var han så ledsen så han nästan hyperventilerade och endast låg på min mage och lugnade ner sig. JUST där på övre magen låg han, där smärtan var väst. Jag trodde jag skulle storkna. Hade inte hjärta att flytta på honom trots att jag höll på att gå i bitar. Jag fick ta fram den där profylax-liknande andningen. Det gjorde åtminstone så man tänkte på något annat. Ne, det bästa var faktiskt att sitta i skräddarställning och ta emot värken sittande på det viset OCH då kunde Harry amma i knät under tiden.
Så nu vet ni om ni hamnar i samma situation. Amma i skräddarställning, ta värkarna, slappna av och försök somna.

Kramar
Malin

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch och fy vad jobbigt det låter. Jag har än så länge varit förskonad från detta. Finns det inget smärtstillande typ Voltaren som hjälper?



Kram

Elin

2010-03-12 @ 11:11:10
Postat av: Malla

Japp, just Voltaren ska vara bra. Jag hade dock enbart Ipren och Alvedon att luta mig till just då. Jag var på akuten och hörde mig för då rekommenderade de just Voltaren så det har jag hemma på lager nu. :)

Var glad du inte behövt uppleva gallproblem. Hemskt. :(

Kramar

2010-03-12 @ 12:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0