20100312 - halv åtta hos mig

Sedan ett par månader tillbaka har jag och Jörgen kört "halv åtta hos mig" på fredagarna, dvs vi lagar trerätters och bjuder varandra på. Idag är det min tur.
Jag köpte i julas en eminent bok som heter Kött. Den har nu gett mig spännande recept och idag blir det högrev i rödvin. Jag tror det kommer bli gott. Pepparrotspotatismos till detta.
Till förrätt ska jag göra en slags "potatispizza" med västerbottenost och ruccola. Efterrätt blir strawberry/cheescakeglass från HD. Mumma. 

Ne, nu får det bli en latte. Jag blir visst lite hungrig av matapratet.

Kram
Malla

PS. Köpte igår ursöta gummistövlar i storlek 19 med eldflames. Gissa vem som kommer bli coolast i Bråne när han spatserar på leriga vägen fram. :)


Kommentarer
Postat av: Majsan

Vilka trevliga fredagar. Eldflames, det hade Oskar oxå, fast jag tror han hade 20 på stövlarna =). Hoppas maten blev god.

Kram från Sme´backen

2010-03-12 @ 20:20:19
Postat av: Anonym

Har insett att strl 19 nog inte kommer funka så länge till.. dessutom blir det stortjut så snart stövlarna ska på. Hmm.. Var Oskar likadan?



Träffade Micke och Susanne idag. :)



Kram

2010-03-14 @ 19:49:27
Postat av: Malla

Jaa, maten var jättegod. Jag fick 8 i betyg. :)

Så Oskar hade också eldflames? Hehe,det är så sött.



Idag var Micke och Susanne här i Bråne. :)



Kram

2010-03-14 @ 19:51:36
Postat av: Majsan

Jag kommer inte ihåg, men Sigrid däremot, hon ÄLSKAR skor å stövlar =). Blir superglad när hon får något nytt par.

8 i betyg, inte illa.

Kram

2010-03-14 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0