20111005 - förberedelser

Hejsan

Snart dags för Stina att bli en del av Svenska kyrkan. Nu är inte vi mer troende och kristna än "Svensson i stort" men att döpa barnet i kyrkan tycker jag åtminstone ska ske. Sedan får hon välja själv med konfirmation och de övriga sakramenten. Eller om det blir en annan religion, eller ingen. Jag älskar mitt barn vilket som.


Stina Elly Margareta blir namnen. Låter de okej tillsammans? Håller ni inte med så är det ändå försent att ändra. Tror jag. Var inne på Sally en sväng och det är minsann fint och tufft. Men, hon var mer en Stina. Fint och tufft det också. Det är liksom hon. Stina. :-)

Är en del att göra inför stora dagen, till på köpet troligen grisslakt veckan innan. Typiskt, men men... då kanske jag kan skippa bullbaket utan gott samvete. Får skylla på brist på utrymme i frysen. Inte så dumt.
Att dessutom 3 månaders kontroll, föräldramöte på dagis och jobb för SSTH sker samma vecka är lite typiskt.
Jag som föräldraledig har sååå mycket tid - och ork. ;-)


Kram, nu vaknar ett av de två.

Malin

Läser nu: Jussi Adler-Olsen "Kvinnan i rummet"
Lyssnar på: Tv:n i bakgrunden, passar på att byta till 24:an då barna sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0