20110914 - två månader av nytt liv

Hejsan!

Stina Elly Margareta Holmqvist Hedlund fyllde idag två månader. Hurra. Hon väger ca 5,5 kilo och är en supermysig krabat. Sover hela natten bredvid mamma, snuttar i bland men sover mest hela tiden. Jag kan då inte klaga. Storebror Harry är härlig mot lillasyrran. Där kan jag inte heller klaga. Det är ganska fantastiskt egentligen.

Men, nu till något annat. Jag behöver tänka på annat än barnen, åtminstone ge den lilla grå cellen lite andrum. Skulle vilja få mer andrum. Högsta önskan vore en helg, eller en dag, eller åtminstone några timmar helt allena. Att göra något som blivit försummat. Eller inte göra något alls..  well, det där andra jag tänkte på var litteratur.

Jag har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag har köpt en bok av Jan Guillou. Jag har dessutom köpt en inbunden bok av honom. Nyutkommen. En som jag inte trodde jag skulle köpa. Han är ju så dryg och matcho och inte alls min grej den där Guillou. Men nu kunde jag inte motstå. Det tar också emot att erkänna att jag inte håller på mina principer och att jag är så svag. Läste Alex Schulmans lista och där hyllades Janne. (Detta tar också emot att erkänna som påverkan) Jag hörde dessutom på radion att Martina Haag gillade boken (Jag är inte så glad i Martina egentligen och även detta svider att ha som källa till inköpsorsak) - men sedan tryckte jag på några knappar och beställde från Adlibris. Boken kom två dagar senare. Nu är cirka 1/4 läst och den är helt okej måste jag säga. Men jag hade kunnat hålla på mina principer och inte sponsra Jan med att köpa den så där med en gång... Är man en hycklare så är man.

Kan tilläggas att jag förhandsbeställt Camilla Läckbergs nya bok också, önskar jag kunde motstå då jag nu kommer sponsra henne och bygga på nyss nämndas ego . Men jag är svag och behöver tydligen läsa lättsamma deckare direkt efter utgivning. Well. Man kan inte vara perfekt på allt. Typ.

Barnen igen.
Bilder på Stina tagna precis NU kommer här.
Kramar
/Malin

Läser nu:
Jan Guillou "Brobyggarna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0